اسباب بازی لگو ماشین که تنها بر روی آسفالت حرکت می کند

برخی از اسباب بازی ها مانند Beanie Babies تعداد زیادی از علاقه مندان را به خود جذب می کنند و در نهایت به کلکسیونی تبدیل می شوند.

اسباب‌بازی‌های دیگر مانند اسباب بازی لگو ماشین و خرس Boyd’s Bear به عنوان کلکسیون به بزرگسالان فروخته می‌شود.

برخی مبالغ هنگفتی را صرف تلاش برای به دست آوردن مجموعه های بزرگتر و کامل تر می کنند. به عنوان مثال، رکورد یک دستگاه پخش کننده Pez در حراج 1100 دلار آمریکا است.

بسیاری از فیلم‌های موفق، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها و تیم‌های ورزشی دارای کالاهای رسمی بوده‌اند که اغلب شامل اسباب‌بازی‌های مرتبط می‌شود.

برخی از نمونه های قابل توجه جنگ ستارگان (یک مجموعه فانتزی فضایی) و آرسنال، یک باشگاه فوتبال انگلیسی هستند.

به طور مشابه، بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، کتاب‌ها یا فرنچایزهای موفق کودکان، کمپین‌های بازاریابی خود را با گنجاندن اسباب‌بازی‌های کوچک شخصیت‌های تخیلی یا نمادهای مرتبط با سریال در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده در وعده‌های غذایی کودکانشان به فست فودهای زنجیره‌ای گسترش می‌دهند. یک مثال معروف غذای شاد مک دونالد است.

اسباب بازی

اسباب بازی های تبلیغاتی می توانند در هر دسته از اسباب بازی های دیگر قرار گیرند. به عنوان مثال، آنها می توانند عروسک ها یا فیگورهای اکشن بر اساس شخصیت های فیلم یا ورزشکاران حرفه ای باشند، یا می توانند توپ، یویو و جعبه ناهار با آرم باشند.

گاهی اوقات به صورت رایگان در قالب تبلیغات به آنها داده می شود. هواپیماهای مدل اغلب اسباب‌بازی‌هایی هستند که خطوط هوایی برای تبلیغ برندهایشان استفاده می‌کنند، همانطور که ماشین‌های اسباب‌بازی و کامیون‌ها و قطارهای مدل نیز توسط کامیون‌ها، راه‌آهن‌ها و شرکت‌های دیگر استفاده می‌شوند.

بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی تبلیغاتی را انجام می دهند که در آن یک اسباب بازی به عنوان جایزه همراه با محصول اصلی قرار می گیرد.

اسباب‌بازی‌ها همچنین به‌عنوان حق بیمه استفاده می‌شوند، جایی که مصرف‌کنندگان گواهی خرید از یک محصول را بازخرید می‌کنند و هزینه حمل و نقل و جابجایی را برای دریافت اسباب‌بازی می‌پردازند. برخی افراد برای جمع آوری این نوع اسباب بازی های تبلیغاتی تلاش زیادی می کنند.

اسباب‌بازی‌های دیجیتال اسباب‌بازی‌هایی هستند که فناوری دیجیتال تعاملی را به شکلی در خود جای می‌دهند.

نمونه هایی از اسباب بازی های دیجیتال شامل حیوانات خانگی مجازی و بازی های الکترونیکی دستی است. از اسباب‌بازی‌های دیجیتال اولیه می‌توان به Mattel Auto Race و The Little Professor اشاره کرد که هر دو در سال 1976 عرضه شدند.

مفهوم استفاده از فناوری به گونه‌ای که پل دیجیتال را با دنیای فیزیکی پیوند دهد و تجربه‌های تعاملی منحصربه‌فردی را برای کاربر فراهم کند، به عنوان «فیگیتال» نیز نامیده می‌شود.