با استفاده از زغال فشرده طراحی می توان آتشفشان را فعال نمود

در این مطالعه، یک کوره زغال چوب اصلاح شده برای استفاده در درمان حرارتی توسعه داده شد. برای بررسی ایمنی و تمیزی کوره های مورد استفاده برای حرارت درمانی، میزان مواد مضر و گرد و غبار ریز تولید شده از یک کوره زغال فشرده طراحی سنتی و یک کوره اصلاح شده اندازه گیری شد.

خواص فیزیکی و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل تقریبی زغال چوب تولید شده از هر دو کوره مقایسه شد. ویژگی های زغال چوب تولید شده ماهانه در کوره های حرارتی نیز بررسی شد.

مقایسه خواص زغال چوب بین کوره سنتی و حرارت درمانی خصوصیات فیزیکی مانند چگالی، جذب رطوبت، ارزش حرارتی، pH، درجه تصفیه و سختی زغال چوب تولید شده از کوره سنتی و کوره حرارتی مورد بررسی قرار گرفت.

برای اندازه گیری چگالی زغال، جرم نمونه زغال چوب اندازه گیری شد، سطح هر نمونه با پارافین پوشانده شد و حجم آن با استفاده از یک استوانه جرمی بررسی شد.

زغال

جذب رطوبت در یک خشک کن با رطوبت نسبی 80 درصد اندازه گیری شد و با محلول اشباع کلرید پتاسیم (KCl) مطابق با استاندارد ژاپنی JIS Z8806 (2001) کنترل شد.

برای اندازه گیری ارزش حرارتی زغال چوب، پودر زغال به اندازه مش 60 یا کمتر تهیه شد. پس از آن ارزش حرارتی زغال چوب با کالریمتری (6300 Automatic Calorimeter, Parr Ltd., USA) پس از کالیبراسیون با استفاده از اسید بنزوئیک اندازه گیری شد.

برای اندازه گیری مقادیر pH، پودر زغال چوب به اندازه مش 60 در آب مقطر به نسبت 1:100 (g,wt%) ریخته و به مدت 10 دقیقه حرارت داده شد. پس از خنک شدن در دمای اتاق، مقدار pH اندازه گیری شد (PH متر، PB-10، آلمان).

درجه تصفیه زغال چوب نیز با روش مقاومت الکتریکی (FA56، Samyang Electric Works، ژاپن) اندازه گیری شد. سختی زغال چوب با استفاده از دستگاه سختی سنج (Samyang Electric Works، ژاپن) اندازه گیری شد.

مقایسه ویژگی‌های زغال چوب کوره‌های حرارتی در طول یک سال تجزیه و تحلیل تقریبی به‌عنوان محتوای رطوبت، محتوای خاکستر، مواد فرار و کربن ثابت و برخی خواص فیزیکی مانند چگالی، pH، ارزش حرارتی، درجه تصفیه و سختی زغال‌سنگ تولید شده توسط کوره های حرارتی درمانی از سال 2017 تا 2018 هر دو یا سه ماه یکبار مورد بررسی قرار گرفتند.