پسته یک میان وعده سالم و خوشمزه بین وعده های غذایی است. آجیل خوشمزه حاوی بسیاری از مواد سالم است. ما به شما نشان خواهیم داد که کدام یک.

این و سایر مواد به این واقعیت کمک می کند که پسته بسیار سالم است:

از آنجایی که پسته تازه فیض اباد قابلیت زیستی بالایی دارد، مواد مغذی موجود در آجیل به راحتی در معده شما جذب می شود.ئپسته آنتی اکسیدان های زیادی دارد.

به همین دلیل خاصیت ضد التهابی دارد. آجیل ها سطح آنتی اکسیدان مهم لوتئین را در بدن انسان افزایش می دهند، به همین دلیل برای سلامت چشم شما نیز بسیار مفید هستند.

پلی فنول ها و توکوفرول های موجود در دانه های سبز کوچک حتی از سرطان و بیماری قلبی جلوگیری می کنند.واگر می‌خواهید وزن کم کنید، پسته یک میان وعده ایده‌آل برای شماست.

آن‌ها دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع، اسیدهای آمینه و پروتئین هستند که ثابت شده است که شما را سریع‌تر سیر می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند. در یک مطالعه، آنها به طور قابل توجهی به برخی از افراد دارای اضافه وزن در رژیم غذایی خود کمک کردند.

پسته

اما به خاطر داشته باشید که پسته بسیار مغذی است: 100 گرم آن حاوی بیش از 600 کیلو کالری است. بنابراین، در مصرف آنها زیاده روی نکنید و اگر می خواهید وزن کم کنید، آنها را در مقادیر کمتر مصرف کنید.

پسته به دیابت کمک می کند: تری گلیسیرید بدن را کاهش می دهد که معمولاً در بیماران دیابتی بسیار زیاد است. گفته می شود که باکتری های روده که مستقیما با دیابت نوع 2 مرتبط هستند توسط پسته تنظیم می شوند.

مطالعه دیگری حتی توانست تأثیر مثبتی بر سطح قند خون نشان دهد. به طور کلی، پسته تأثیر خوبی بر میکروب های روده شما دارد. اسید چرب بوتیرات با زنجیره کوتاه تولید شده توسط باکتری نه تنها می تواند از سوء هاضمه جلوگیری کند، بلکه از سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می کند.

پسته سرشار از چربی های سالم است. اسیدهای چرب غیراشباع موجود در آجیل نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه برای سطح کلسترول و قلب نیز مفید است.

نشان داده شده است که آنها کلسترول LDL ناسالم را در خون شما کاهش می دهند. حتی مردان جوانی که قبلاً از رژیم غذایی مدیترانه ای سالم پیروی می کردند، به ویژه در مصرف پسته خوب بودند: آنها همچنین سطح کلسترول و تری گلیسیرید خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.
پسته و خطرات آن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *