دست فروشی با فروش زیتون پروده فله میلیاردر شد

درختان می توانند سرما را تحمل کنند، اما در دمای انجماد می میرند. اگر به کاشتن درخت زیتون فکر می کنید، بدانید که ممکن است تا پانزده سال طول بکشد تا میوه دهد.

تولید زیتون پرورده فله به دو قسمت تقسیم می شود: زیتون های رومیزی زیتون هایی که برای پخت و پز و خوردن رشد می کنند و روغن زیتون. بر اساس گزارش “The Oxford Companion to Food”، در حالی که بیشتر زیتون های تولید شده در جهان به روغن تبدیل می شوند .

حدود 90 درصد – بیشتر زیتون های سفره ای در کشورهای مدیترانه و خاورمیانه مصرف می شود. حدود هفت پوند زیتون برای تهیه یک بطری نیم لیتری روغن زیتون لازم است.

زیتون های رسیده را آسیاب کرده و به صورت خمیر در می آورند و سپس فشرده می کنند. سپس مایع حاصل با سانتریفیوژ به روغن و مایعی به نام تفاله جدا می شود.

در زمان‌های قدیم، این فرآیند شامل آسیاب‌های سنگی برای خرد کردن زیتون‌ها و تشک‌های چمنی برای جدا کردن مایع بود. در صورت عدم استفاده، در جای خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

زیتون های تازه و پخته شده حداقل برای چند هفته در یخچال نگهداری می شوند، در حالی که زیتون های کنسرو شده و بطری شده در صورت بسته شدن و خنک نگه داشتن و دور از نور مستقیم خورشید سال ها ماندگاری دارند.

فکر کردن به زیتون بدون فکر کردن به روغن زیتون سخت است، به خصوص زمانی که 90 درصد برداشت به روغن تبدیل می شود. می توان از آن برای پخت و پز، ریختن روی سبزیجات فصل یا افزودن به سالاد استفاده کرد.

زیتون سفره یک میان وعده یا پیش غذای عالی است که به خوبی با پنیرها و شراب های مختلف ترکیب می شود.