شما همیشه باید برچسب را بررسی کنید تا از کالری، چربی و محتوای قند آگاه شوید، که به طور بالقوه می تواند بر مزایای کلی سلامت تاثیر بگذارد.
برای برخی افراد، شکلات تخته ای کیلویی پارمیدا می تواند باعث رفلاکس اسید یا میگرن شود.
در پایان، افراط در خوردن گهگاهی شکلات نباید مملو از استرس یا احساس گناه باشد، چه شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان یا شکلات سفید، که فواید تغذیه ای بسیار کمی دارد. مانند بسیاری از روابط سالم، کلید حفظ دیدگاه مثبت و متعادل است.

شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد و قطعا می توان از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل لذت برد. راه‌های سالم زیادی برای گنجاندن شکلات در سبک زندگی‌تان وجود دارد، بنابراین آنچه را که برایتان مفید است، پیدا کنید.

اگر به کمک بیشتری نیاز دارید یا در کنترل آنچه می خورید مشکل دارید، از یک متخصص تغذیه، متخصص تغذیه یا سایر متخصصان سلامت واجد شرایط کمک بگیرید.

شکلات

دفعه بعد که یک تکه شکلات می خورید، ممکن است مجبور نباشید در مورد آن احساس گناه کنید. علیرغم شهرت بد آن برای افزایش وزن، تعدادی از فواید سلامتی ممکن است با این خوراکی خوشمزه همراه باشد.

شکلات از دانه های درخت کاکائو گرمسیری Theobroma تهیه می شود. اولین استفاده از آن به تمدن اولمک در میان آمریکا برمی گردد.

پس از کشف اروپا در قاره آمریکا، شکلات در جهان بسیار محبوب شد و تقاضای آن افزایش یافت.

شکلات از آن زمان به دلیل طعم بی نظیر، غنی و شیرین آن به یک محصول غذایی محبوب تبدیل شده است که میلیون ها نفر هر روز از آن لذت می برند.

حقایق سریع در مورد شکلات
مصرف شکلات از دیرباز با بیماری هایی مانند دیابت، بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون بالا مرتبط بوده است.
اعتقاد بر این است که شکلات حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها است.
برخی مطالعات نشان داده اند که شکلات می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و از کاهش حافظه جلوگیری کند.
شکلات حاوی مقدار زیادی کالری است.
افرادی که به دنبال کاهش یا حفظ وزن هستند باید شکلات را در حد اعتدال مصرف کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *