سرکه وردا 3 لیتری از فرآیند تخمیر شامل مخمر، ساکارومایسس سرویزیه و باکتری استوباکتر ساخته می شود.

برای اثرات ضد فشار خون، مکانیسم پیشنهادی این است که اسید استیک مستقیماً بر فعالیت رنین اثر می‌گذارد که باعث کاهش آنژیوتانسین II می‌شود. این متعاقبا فشار خون را کاهش می دهد.

روشی که از طریق آن سرکه سطح گلیسمی را بهبود می بخشد به طور کامل شناخته نشده است. با این حال، محققان معتقدند این مکانیسم پس از ترجمه کمپلکس‌های آنزیمی سوکراز/لاکتاز/مالتاز رخ می‌دهد.

اسید استیک موجود در سرکه با فعال کردن آنزیم AMPK، میزان قند خون را کاهش می‌دهد. تصور می شود که سرکه با به تاخیر انداختن سرعت تخلیه معده بر سطح گلوکز تأثیر می گذارد.

اسید استیک موجود در سرکه همچنین به نظر می رسد که فعالیت دی ساکاریداز را سرکوب می کند و سطح گلوکز-6-فسفات را در ماهیچه های اسکلتی افزایش می دهد. بنابراین، تصور می‌شود که سرکه نیز مانند داروی آکاربوز (Precose) از تجزیه کربوهیدرات‌ها جلوگیری می‌کند.

مزایای بالقوه سلامتی (احتمالاً مؤثر)
در حالی که مزایای این بخش دارای چندین آزمایش بالینی است، مهم است که توجه داشته باشید که FDA هیچ محصول سرکه ای را برای هیچ هدف پزشکی یا ادعای سلامتی تایید نکرده است.

سرکه

سرکه جزء ایمن بسیاری از غذاها است، اما ما همچنان توصیه می کنیم قبل از استفاده از سرکه به عنوان مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

گلوکز خون
در افراد مقاوم به انسولین، سرکه حساسیت به انسولین بعد از غذا را تا 34 درصد بهبود بخشید. در بیماران مبتلا به دیابت نوع II، حساسیت به انسولین 19 درصد بهبود یافت.

در مطالعه دیگری روی یازده بزرگسال سالم، افزودن سرکه به یک وعده غذایی با گلیسمی بالا به طور قابل توجهی قند خون بعد از غذا را کاهش داد.

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب به کاهش سطح گلوکز خون ناشتا در یازده بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم کمک کرد.

در موش‌ها، زمانی که سرکه همراه با نشاسته ذرت تغذیه می‌شد، سطح گلوکز خون به طور قابل‌توجهی کاهش یافت. در انسان، نتایج آنچنان مشخص نبود. با این حال، پس از مصرف 50 گرم ساکارز و 60 میلی لیتر سرکه، سطح زیر منحنی پاسخ انسولین 20 درصد کاهش یافت.

در تئوری، سرکه می تواند یک درمان بالقوه برای کند کردن پیشرفت دیابت باشد. در یک مطالعه سلولی، سرکه جذب گلوکز تحریک شده توسط انسولین را افزایش داد و به انسولین اجازه داد کار خود را بهتر انجام دهد و متابولیسم کربوهیدرات را افزایش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *