قارچ شیتاکه با روکش طلا در موزه لوور فرانسه نگهدری می شود

قارچ ها طعم مشخصی از اومامی دارند که می تواند به ویژه هنگام تهیه غذاهای گیاهی مفید باشد. قارچ شیتاکه اغلب به صورت خشک فروخته می شود. قبل از پخت، آنها را در آب داغ خیس کنید تا نرم شوند.

برای انتخاب بهترین نمونه ها، به دنبال نمونه هایی باشید که به جای تکه تکه شده، به طور کامل فروخته می شوند. کلاهک ها باید ضخیم با آبشش های عمیق و سفید باشند.

هنگام پختن با قارچ شیتاکه تازه، ساقه‌های آن را که حتی پس از پختن نیز سفت می‌مانند، جدا کنید. ساقه ها را برای تهیه آب سبزیجات در فریزر نگهداری کنید.

شما می توانید شیتاکه را مانند سایر قارچ ها بپزید. در اینجا چند پیشنهاد هستند:

شیتاکه را با سبزیجات تفت دهید و با تخم مرغ آب پز سرو کنید.
آنها را به غذاهای پاستا یا سرخ کردنی اضافه کنید.
از آنها برای درست کردن یک سوپ خوش طعم استفاده کنید.
آنها را برای یک میان وعده ترد یا ظرف جانبی تفت دهید.
خلاصه
می توانید با قارچ شیتاکه آبرسانی شده، خشک شده یا تازه طبخ کنید. آنها طعم لذیذ و خوش طعمی را به غذاها اضافه می کنند. شیتاکه سابقه طولانی در استفاده، هم به عنوان غذا و هم به عنوان مکمل دارد.

قارچ

در حالی که تحقیقات در مورد فواید سلامتی این قارچ ها امیدوارکننده است، مطالعات انسانی بسیار کمی وجود دارد. با این حال، شیتاکه کالری کمی دارد و حاوی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی فعال زیستی است.

به طور کلی، آنها یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما هستند.

این قارچ ها به ویژه برای قلب مفید هستند. نشان داده شده است که شیتاک منبع مورد اعتماد LDL را در موش کاهش می دهد و حاوی ترکیباتی است که جذب و تولید کلسترول در کبد را مهار می کند.

این قارچ‌های زیبا همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که به جلوگیری از تجمع پلاک کمک می‌کنند و همانطور که در مطالعه موش‌ها نشان داده شده است، فشار خون و گردش خون سالم را حفظ می‌کنند.