لامپ ادیسونی کم مصرف که بیش از بیست سال عمر می کند

مصرف برق این لامپ ها چهار تا پنج برابر کمتر از لامپ های معمولی است. اما خروجی نور لامپ های رشته ای به دلیل محدودیت های فیزیکی مربوط به استفاده از یک رشته محدود می شود. بخش خوبی از انرژی در واقع به صورت گرما و نه به صورت نور پراکنده می شود.

از سوی دیگر لامپ ال ای دی فیلامنت ندارد، بلکه بر پایه فناوری نیمه هادی است. جریان الکتریکی که از آن عبور می کند باعث حرکت مداوم الکترون ها در LED می شود که فوتون ها و بنابراین نور آزاد می کند.

سپس الکتریسیته تقریباً به طور انحصاری به نور تبدیل می شود، با گرمایش بسیار کمی از LED. بنابراین خروجی نور لامپ ادیسونی کم مصرف بسیار زیاد است. نصب لامپ ال ای دی این امکان را فراهم می کند که با مصرف برق کم، نور با کیفیت بسیار خوبی به دست آورید و در نتیجه در هزینه صرفه جویی کنید!

طول عمر آن نیز عاملی است که لامپ LED را بسیار مقرون به صرفه می کند. در واقع، حتی اگر خرید آن کمی گرانتر از یک لامپ فلورسنت فشرده باشد، دوام بیشتری دارد.

این یک علاقه مضاعف دارد. اول از همه، هزینه های خرید لامپ را کاهش می دهد، زیرا نیازی به تعویض مکرر آنها نیست. دومین مزیت اقتصادی کاهش هزینه های نیروی کار است.

لامپ ادیسونی کم مصرف
لامپ ادیسونی تاریخچه، کاربرد، مزایا و معایب

این مورد به ویژه در مورد مشاغل است. با این حال، این امر در مورد برخی از افراد خصوصی نیز صدق می کند که مجبورند برای تعویض لامپ های واقع در مکان های صعب العبور به یک تاجر متوسل شوند.

آخرین مزیت اقتصادی لامپ LED این است که می توان آن را بسیار راحت نصب کرد. هر لامپی را می توان به راحتی با تعویض لامپ قدیمی با یک لامپ LED به یک لامپ کم مصرف تبدیل کرد.

این امر به واسطه انواع پایه های موجود برای این لامپ ها امکان پذیر شده است. علاوه بر این، از آنجایی که لامپ LED می تواند اشکال بسیار متنوعی داشته باشد و گرمای کمی را آزاد کند، شرایط نصب آن بسیار گسترده است. در واقع، می توان آن را به راحتی بدون تغییر مبلمان یا سایر تکیه گاه ها نصب کرد و نیازی به تهیه مواد مقاوم در برابر حرارت نیست.