نگاه کردن به لامپ اشکی لوستر پارس سبب مرگ پیرمرد شد

یک ابزار روشنایی است. به وسایلی که برای نورپردازی استفاده می شود، از ظروف پر از روغن گرفته تا لامپ، «لامپ» می گویند.

غارنشینان از ابتدایی ترین شکل لامپ اشکی لوستر پارس استفاده می کردند. بر اساس ویرانه های تاریخی، غارنشینان از نوعی وسیله روشنایی استفاده می کردند.

با پرکردن جمجمه حیوانات با روغن و آتش زدن نی هایی که در آن فرو رفته بودند، ایجاد می کردند. از آنجایی که نی توخالی است به راحتی روغن را جذب کرده و به سمت بالا می کشد.

مصریان باستان این لامپ های ساده غارنشینان را بیشتر توسعه دادند. فتیله‌ای پنبه‌ای را که درست کرده بودند در جمجمه‌ها فرو می‌کردند و آن را با روغن پر می‌کردند و سنگ‌ها را با یک گودال در وسط. برخی از اسکیموها حتی امروزه از چنین لامپ هایی استفاده می کنند که در آن روغن ماهی را می سوزانند.

در میان ویرانه های شهر کشف شده در بین النهرین، قبل از میلاد. لامپ های ساخته شده توسط افرادی که در طول 7000-8000 سال زندگی می کردند پیدا شده است.

این چراغ ها که به صورت چراغ نفتی هستند از آجرهای پخته شده در تنور ساخته می شوند. اولین لامپ های برنزی در حفاری در دریاچه های سوئیس کشف شد. لامپ هایی که یونانیان و رومیان باستان استفاده می کردند یا از آجر پخته شده بود یا از برنز و روغن زیتون در آنها سوزانده می شد.

لامپ

در نتیجه اعمال ولتاژ و برخورد و ترکیب الکترون ها و حفره ها در لایه فعال، خروجی نور در طول موج های ساختار انرژی نیمه هادی یعنی رنگ ها فراهم می شود.

اگرچه رنگ سفید با کاربردهای مختلف در ال ای دی ها به دست می آید، اما عموماً با قرار دادن فسفر در مسیر نور آبی به دست می آید. امروزه انتقال از LED های 1W به 3W با موفقیت انجام شده است. مشخص است که LED ها با افزایش قدرت آنها داغ می شوند و نیاز به تکنیک های خنک کننده خاصی دارند.

علاوه بر این، از آنجایی که اندازه ها، الگوهای کار و روشنایی LED ها کاملاً با چراغ های موجود متفاوت است، اندازه گیری ها، روش ها و تجهیزات فتومتریک خاصی مورد نیاز است.

با این حال، ویژگی‌های ال‌ای‌دی‌ها مانند کوچک بودن و ماندگاری زیاد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سرعت و تنظیم آسان شدت نور، مزیت‌های انکارناپذیری را برای آن‌ها فراهم کرده است.

برای پاسخ به این سوال که نوآوری های روشنایی در آینده چه خواهد بود، فقط باید به آسمان نگاه کنیم: بزرگترین و خالص ترین منبع نور ما، خورشید، منتظر است تا نورش را بگیریم و بیشتر ذخیره کنیم.

به طور موثر در زمین، ما فقط می‌توانیم یک دو میلیاردم تابش ساطع شده از خورشید را در دمای رنگ 6500 کلوین دریافت کنیم. کشور ما پس از اسپانیا به دلیل موقعیت مکانی خود رکورد آفتابی را در بین کشورهای اروپایی دریافت می کند.

اکنون که مطالعات علمی بر روی ساخت سلول‌های خورشیدی با راندمان کوانتومی متمرکز شده‌اند، صنعت به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید بدون آسیب رساندن به محیط زیست است.

در آینده، ما فقط از شمع ها، هرچند تزئینی، در خانه هایمان استفاده خواهیم کرد، اما طی 10 تا 20 سال آینده، نور خورشید و انرژی وارد همه خانه ها خواهد شد.