خواص اشتعال پذیری مصالح ساختمانی، از جمله فرش، تأثیر عمده ای بر سرعت گسترش آتش دارد. هرچه سرعت گسترش آتش کمتر باشد، شانس بیشتری برای افراد حاضر در ساختمان برای رسیدن به ایمنی بیشتر است.

برای به دست آوردن طبقه بندی بر اساس استاندارد اروپا، دو آزمایش آتش سوزی و تست دود لازم است.

برای ایمنی بیشتر، بسیاری از فرش صنعت یزد نیز با مواد بازدارنده شعله درمان می شوند. مواد بازدارنده شعله برومه در برخی کشورها به دلیل اثرات منفی بر سلامتی و محیط زیست ممنوع هستند.

جایگزین بهتر پرکننده های مقاوم در برابر شعله است که با آزاد کردن مولکول های آب از انتشار شعله جلوگیری می کند و دود را سرکوب می کند. این امر زمان بیشتری را برای تخلیه باقی می گذارد.

برای ایمنی در برابر آتش به این نماد فرش توجه کنید.

در اکثر کشورهای اروپایی، کلاس Cfl-s1 قبل از استفاده از فرش در مسیرهای فرار ضروری است. اگر کوچکترین شکی دارید، بهتر است از تامین کننده فرش خود در مورد قوانین و دستورالعمل های محلی پروژه خود بپرسید.

به دنبال نمادهای زیر بگردید تا به سرعت متوجه شوید که آیا فرش تست های مربوط به مناطق مختلف مناسب را گذرانده است و بنابراین دارای ویژگی هایی است.

فرش

فرش ها برای حفظ رنگ توسط تست های مالش خشک یا مرطوب و مقاومت در برابر آب آزمایش می شوند. وقتی آزمایش کامل شد، هر تنوع رنگی با استفاده از مقیاس خاکستری استاندارد از 1 تا 5 رتبه بندی می شود که 5 بهترین است.

هنگام تست فرش برای مقاومت در برابر نور، از نور مصنوعی برای شبیه سازی قرار گرفتن در معرض نور روز استفاده می شود. نتیجه این آزمون باید حداقل 5 از مجموع 8 مورد باشد. در اتاق هایی که نورگیر یا پنجره های بزرگ دارند، فرشی با ارزش بالاتر در نظر بگیرید.

توانایی تنظیم درجه بازتاب نور برای راحتی و ظاهر نهایی پروژه شما مهم است. یک فرش رنگ روشن نور بیشتری را منعکس می کند و همچنین برای حفظ ظاهری زیبا به نگهداری بیشتری نیاز دارد. درک انعکاس نور همچنین به شما کمک می کند تا نور و کنتراست های بصری را به طور موثر برنامه ریزی کنید.

بازتاب نور درصدی از نور مرئی است که به چشم انسان منعکس می شود. اگر LRV 15 دارید، آن سطح 15 درصد از نوری را که به آن برخورد می کند منعکس می کند.

برای دستیابی به طبقه بندی بر اساس ISO 10361، یک فرش باید تست درام Vettermann را پشت سر بگذارد. این تست برای نشان دادن تغییرات ظاهری و اطمینان از مقایسه با استاندارد EN 1307 در نظر گرفته شده است.

در حالی که EN 1307 ویژگی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و هدف آن ارائه یک نمای کلی از مناطق عمومی توصیه‌شده است، ISO 10361 یک آزمایش شبیه‌سازی است و فقط به ترافیک عمومی می‌پردازد.

تست درام Vettermann مسیرهای پیاده روی را شبیه سازی می کند و بنابراین نشانگر توانایی فرش در حفظ ظاهر بی عیب و نقص خود است. این امر به ویژه برای پروژه هایی با ترافیک عمومی زیاد و برای مناطقی مانند پیاده روها و مناطق ورودی بسیار مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *