دارچین دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری، ضد ویروس، ضد انگلی و ضد عفونی کننده است. بنابراین غذایی است که به پیشگیری و حتی درمان عفونت ها و التهابات فلور روده کمک می کند. علاوه بر این، ترشحات معده را تحریک می کند.

بنابراین، دارچین لوله ای بلند برای آرام کردن سوزش سر دل، مبارزه با مشکلات گوارشی و بیماری های روده (نفخ، اسهال، سوء هاضمه، حالت تهوع، استفراغ، ناراحتی معده و غیره) ایده آل است.

با توجه به اسهال های ویروسی یا باکتریایی، دارچین بسیار موثر است، دارچین را در برابر اسهال ببینید، به ویژه به دلیل عملکرد قوی ضد باکتریایی با طیف گسترده آن.

چگونه آن را درمان کنیم؟ معادل یک فنجان آب را بجوشانید، پس از جوش آمدن، حرارت را متوقف کنید و یک قاشق چایخوری دارچین ساییده شده را به مدت 5 دقیقه با درب دم کنید. با کمی عسل شیرین کنید و بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

اقدام علیه دیابت و کلسترول
این مطمئناً یکی از رایج ترین کاربردهای دارچین است، تأثیر آن بر قند خون و سطح کلسترول “بد” که در طب چینی و هندی به عنوان بخشی از درمان دیابت نوع 2 استفاده می شود.

مقاله کاملی در مورد تاثیر دارچین بر دیابت و کلسترول اختصاص داده ایم، برای اطلاع از علت و نحوه مصرف دارچین با آن مشورت کنید.

عمل ضد استرس
دارچین خاصیت آرامش بخشی دارد و با طعم شیرینش می گویند آرامش بخش است. بنابراین مصرف آن در مواقع استرس و اضطراب برای کمک به آرامش توصیه می شود.

چطور انجام دادن ؟ معادل یک فنجان آب را بجوشانید، پس از جوش آمدن، حرارت را متوقف کنید و یک قاشق چایخوری دارچین ساییده شده را به مدت 5 دقیقه با درب دم کنید. با کمی عسل شیرین کنید.

اقدام روی وزن
دارچین از میان خواص گرم‌کننده، خواص گوارشی، تأثیر آن بر قند خون و اثر سرکوب‌کننده اشتها، یکی از ادویه‌هایی است که بیشتر در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما مقاله ای در مورد نحوه استفاده از دارچین به عنوان بخشی از رژیم غذایی اختصاص داده ایم، با آن مشورت کنید تا به طور دقیق بدانید که چرا و چگونه از آن استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *