التهاب ریشه بسیاری از بیماری ها مانند: بیماری قلبی، سرطان و آلزایمر است، پلی فنول ها، امگا 3 و منیزیم موجود در گردو باعث کاهش التهاب در بدن و در نتیجه کاهش بسیاری از بیماری های مزمن می شود.

تقویت سیستم ایمنی: مصرف منظم گردو برای سرماخوردگی به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن، سیستم ایمنی قوی ایجاد می کند.

لذت بردن از سلامتی با افزایش سن: گردو حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، چربی‌ها و ترکیبات گیاهی ضروری است که از زوال توانایی‌های حرکتی مانند راه رفتن در دوران سالمندی جلوگیری می‌کند.

تقویت توانایی جنسی مردان: گردو با بهبود کیفیت، کمیت، سرعت و تحرک اسپرم از سلامت و باروری مردان حمایت می کند. کمک به کاهش وزن اضافی و تنظیم متابولیسم.
پیشگیری از برخی انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ. بهبود کیفیت خواب: گردو ملاتونین تولید می کند که به تنظیم خواب و بهبود کیفیت آن کمک می کند.

تقویت مو: گردو حاوی ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های زیادی است که فولیکول های مو را تقویت کرده و از شوره سر محافظت می کند. گردو به افزایش طول و تراکم مو کمک می کند.

گردو

مراقبت از پوست: گردو حاوی ویتامین E است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و سیاهی زیر چشم را کاهش می دهد.

گردو را می توان به تنهایی به عنوان میان وعده مصرف کرد یا به سالاد، پاستا، غلات صبحانه، سوپ، محصولات پخته شده و دسرها با برخی از ایده های زیر اضافه کرد:

گردوها را بعد از تکه تکه کردن روی سالاد سبز بپاشید.
خوب آسیاب کنید و سپس به سس ها اضافه کنید.
گردو به خمیر پخت و پز و پای اضافه می شود.
روغن گردو را می توان استخراج کرد که به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است.

گردو زمانی که در مقادیر متوسط ​​خورده شود فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما زمانی که بیش از حد مصرف شود، ممکن است منجر به مشکلاتی شود، از جمله:

آلرژی که ممکن است ساده و خفیف باشد یا کشنده باشد، بنابراین افرادی که به آجیل حساسیت دارند باید از خوردن آن به طور کامل خودداری کنند.

مشکلات گوارشی و گوارشی، زیرا مصرف بیش از حد گردو ممکن است باعث تهوع، درد معده، اسهال، نفخ و سایر مشکلات گوارشی شود.

افزایش وزن، زیرا گردو حاوی سطوح بالایی از چربی های سالم است. کاهش جذب مواد معدنی در بدن، زیرا حاوی اسید واتیک است که جذب مواد معدنی مانند آهن و روی را مختل می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *